Bli med på markering mot rasisme og diskriminering

Randi Færevik er leder for Yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst.

Randi Færevik er leder for Yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Felles markering på Jernbanetorget 18. mars.

15.03.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 17.03.2023

Antirasistisk Felleskap markerer FNs internasjonale dager mot rasediskriminering og mot islamofobi på lørdag 18. mars, kl. 15.00 på Jernbanetorget. Det vil bli korsang, slampoesi og appeller fra blant annet 10. august stiftelsen, Antirasistisk senter og Oslos varaordfører.

Bli med!

Randi Færevik, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst og medlem i Mangfoldsutvalget, Antirasistisk utvalg LO Oslo og Antirasistisk Felleskap oppfordrer alle fagforeninger til å ta med fanen og alle medlemmer å delta.

Fagbevegelsen har en særlig rolle

- Millioner av mennesker opplever stigmatisering og diskriminering på grunn av etnisk opprinnelse, hudfarge, religiøs tilhørighet og annet. Rasediskriminering kan oppstå i mange ulike former, men felles for de alle er at diskrimineringen har svært ødeleggende effekt på enkeltmennesker og samfunnet generelt. Fagbevegelsen har en spesielt viktig rolle i kampen mot rasediskriminering og holdninger som kan splitte oss. Du skal være trygg mot diskriminering på jobben og på gata. Vi oppfordrer derfor fagforeninger til å mobilisere og bli med på lørdagens markering. Bli med og marker solidaritet med ofrene for rasisme og islamofobi.

Om Antirasistisk Fellskap

Antirasistisk Felleskap er et nettverk av partier og organisasjoner, deriblant LO i Oslo og Fagforbundet Oslo. Nettverket mobiliserer for solidaritet og mot høyreekstremisme når det trengs.

Lenke til Facebook-arrangementet