Bli med på tillitsvalgtkurs i 2023

Fra talekurs høsten 2022

Fra talekurs høsten 2022 (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Fagforbundet Oslo gjør deg til en trygg og sikker tillitsvalgt.

12.01.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 13.01.2023

Fredrik Olstad er opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo. Sammen med skoleringsutvalget har han laget en kursplan for tillitsvalgte for hele 2023.

Viktig med nødvendig komptenase

- Fagforbundet Oslos mål med kursvirksomheten er at våre tillitsvalgte har den nødvendige kompetansen som skal til for å ivareta medlemmenes interesser, uavhengig av arbeidsplass og tariffområde. Våre tillitsvalgte skal oppleve mestring og ha tilstrekkelig kunnskap for å kunne ivareta tillitsvalgtrollen og medlemmene våre på en god måte. Det er også viktig at hele tillitsvalgtlaget er med for å fremme Fagforbundets politikk.  Derfor trenger de konstant opplæring, oppdatering og faglig påfyll.

Har planlagt 43 kurs

- Sammen med skoleringsutvalget har jeg planlagt 43 tillitvalgtkurs. Ved siden av opplæring i tradisjonelt tillitsvalgtsarbeid, som tariffavtaler og arbeidsrett, er det også kurs i klubbarbeid, taleteknikk og informasjonsarbeid. Kursene våre er populære. Finner du noe som interesserer deg bør du være raskt ute. Kursene er uten kostand for deg og vi ordner med permisjon om du trenger det. Kursene tilbys kun for tillitsvalgte i Fagforbundet Oslo.

- Du får informasjon om kursene via fagforeninga, men også ved å besøke kalenderen på Fagforbundet Oslos nettside. Kursene legges  ut fortløpende. Der finner du også påmeldingslenke. Vi sees!