Tillitsvalgte ga meg trygghet

Selma Idris er sykepleier og medlem av Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo

Selma Idris er sykepleier og medlem av Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Tillitsvalgte gjør en uvurderlig jobb for medlemmene.

31.10.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 31.10.2022

Sykepleier Selma Idris er evig takknemlig for den hjelpen hun har fått av sine tillitsvalgte. Hun er medlem i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo.

Følte jeg sto alene

- Etter femten år i jobben fikk jeg for første gang problemer på arbeidsplassen.  Og jeg følte jeg sto helt alene og at jeg hadde ingen rettigheter.

- Heldigvis fikk jeg hjelp. Det var om sommeren. Selv om tillitsvalgte var på ferie så startet hun opp kommunikasjonen med meg. Det hadde jeg ikke ventet, og jeg blir veldig rørt når jeg tenker på måten saken min ble tatt imot.

- Jeg var i kontakt med to tillitsvalgte og begge var veldig flinke. De gjorde meg klar over ting jeg ikke hadde tenkt på. Begge var trygge i vervet og viste at de har god kompetanse.

Viste stor omsorg

- De viste også stor omsorg.  Etter hvert møte med arbeidsgiver ringt de meg og spurte om hvordan jeg hadde det.  Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne ringe dem når som helst, hvis jeg lurte på noe.

- De ga meg trygghet. Jeg kunne bare lene meg tilbake og slappe av. Jeg kan snakke uten stopp om hvor takknemlig jeg er!