Håper på gode uttalelser knyttet til pensjon og Palestina

Anna Lund Bjørnsen er leder for Fagforbundet Oslo Brannkorpsforening.

Anna Lund Bjørnsen er leder for Fagforbundet Oslo Brannkorpsforening. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet Oslo)

Fagforbundets landsmøte holdes 17. - 21. oktober. Nå skal organisasjon og politikk vedtas for de neste tre årene.

13.10.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 13.10.2022

Vi har intervjuet landsmøtedelegat Anna Lund Bjørnsen. Hun er leder for Fagforbundet Oslo Brannkorpsforening og representerer Fagforbundet Oslo.

-Jeg begynte å jobbe i Oslo brann- og redningsetat i 2016 og ble raskt valgt som tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo Brannkorpsforening. I 2017 ble jeg medlem av arbeidsutvalget og året etter ble jeg valgt til leder i en fullsatt gymsal. Det er godt å se at litt erfaring fra organisasjonslivet og en bachelor i samfunnsøkonomi kommer foreninga til gode.

- Det er første gang jeg skal være med på Fagforbundets landsmøte. Det blir spennende og høytidelig. Man skal være pent kledd på åpningen, slik at hedmarksbunaden er tatt fram og børstet. Det er sjeldent at en er så pent kledd sammen med andre foreningskamerater. Det blir en ny opplevelse!

-På landsmøtet gleder jeg meg til å se hvordan organisasjonen jobber i felleskap. Det er mange interessante saker. Særlig er jeg opptatt av forslaget om å redusere kontingenten. Det er viktig for fagforeningen min. Fagforbundets fortrinn i konkurranse om medlemmene burde være en lavere kontingent. Det er leit å se mulige medlemmer forsvinne til konkurrenten på grunn av prisen. Et samlet Fagforbund har stor politisk kraft, slik at jeg håper på gode uttalelser knyttet til pensjon, særaldersgrenser og Palestina.

Har kan du lese om Landsmøtet 2022.