God sommer til alle våre medlemmer!

Vi ønsker alle sammen en strålende sommer!

Vi ønsker alle sammen en strålende sommer! (Foto: Stine Helen Larsen)

Her kommer en sommerhilsen fra Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo med ønsker om en god sommer for alle våre medlemmer!

23.06.2022 av Anders Borg
Sist oppdatert: 23.06.2022

Kjære medlem!

Oslo 23.06.22

Sommeren 2022 er endelig her, og sola har meldt sin ankomst. I skrivende stund vaier det regnbueflagg i hele Oslo og kjærligheten feires.

Denne våren har vi for alvor fått kjenne på hverdagen litt som den var. Det har vært utrolig godt å treffe mange av dere igjen. På kurs, samlinger, møter og ikke minst medlemsfest.

Dessverre måtte vi i år som i fjor gjennomføre årsmøtet digitalt. Det håper vi er det siste digitale årsmøtet på en stund, og at vi kan invitere til fysisk årsmøte i januar 2023. Da håper jeg vi ses!

Dette året er også hovedoppgjørsår. En del områder er ferdig forhandlet, men noen står igjen når høsten kommer. Det er utfordrende tider med høy prisvekst på mange områder. Mange av våre medlemmer er lavtlønnede og vi vet dette rammer dere hardt. For Fagforbundet er det viktig å løfte i flokk og sikre at de som har minst kommer godt ut. Dette er solidaritet i praksis.

Denne våren har vi i Europa gått inn i en ny tid. Invasjonen av Ukraina har preget mange av oss i større eller mindre grad. Vi skal aldri godta krig og urett som begås mot mennesker.

Mange av våre medlemmer møter barn og unge med ulike traumer. Dere er en trygg havn for de som trenger det mest. Verdien i arbeidet du gjør gjenspeiles kanskje ikke i lønna du får, men du må aldri tvile på hvor verdifull du er.

Vi har denne våren startet opp med et prosjekt innenfor private barnehager. Vi har dermed fått et nytt tilskudd på kontoret. Iselin skal holde tak i dette arbeidet. Hun jobber til vanlig i privat barnehage og har vært tillitsvalgt der. Kanskje hører du fra henne til høsten. Ta henne godt imot.

Til høsten vil landsmøtet til Fagforbundet gå av stabelen. Det blir spennende å se hvilken politikk som vedtas for kommende periode. Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo vil være representert med flere delegater her.

Vi gleder oss til en ny høst med spennende oppgaver og flere møter med dere medlemmer. Takk til deg som er tillitsvalgt for jobben du gjør for våre medlemmer. Og takk til deg som er medlem. Det er sammen vi står sterkest.

På vegne av alle oss i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo vil jeg ønske deg en strålende sommer. Og som alltid, hodet kaldt og hjertet varmt!

Leder

Berit Tevik