Årsmøte 2022 - Prosjekt i privat sektor og 100 000 kr til barnebyen

Enda et digitalt årsmøte i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo ble gjennomført 25.01.22. Årsmøtet bevilget blant annet 100 000 kroner til barnebyen i Huambo samt gjenvalg og nyvalg av en rekke verv i foreningen.

26.01.2022 av Anders Borg
Sist oppdatert: 26.01.2022

Ingeniørenes hus var booket og klart for fysisk årsmøte, dessverre ville det seg slik at også i år måtte det gjennomføres digitalt. Årsmøtet 2022 ble innledet, som seg hør og bør når det er digitalt, med litt tekniske problemer før leder Berit Tevik kunne ønske velkommen og åpne årsmøtet. Lasse Kristiansen i Fagforbundet Oslo ble, tradisjon tro, valgt til dirigent og loset oss trygt i havn.

Av sakene som skulle behandles sto blant annet bevilgning av 100 000 kr til Fagforbundets barneby i Huambo i Angola, firkjøp i klubben i Utdanningsetaten og selvfølgelig valg til de forskjellige vervene i fagforeningen. Styret hadde også foreslått oppstart av et prosjekt i fagforeningen, med formål å øke organisasjonsgraden i privat sektor. Styrets forslag gikk kort fortalt ut på å frikjøpe en person 100 % over to år for å sørge for økt tariffmakt i privat sektor. Her har fagforeningen et stort potensiale. Forslaget ble enstemmig vedtatt og rekrutteringen av kandidat til vervet starter umiddelbart.

Til slutt ble det gjennomført valg til vervene i fagforeningen. Også i år har vi fått inn noen nye fjes. Selve valget ble lite dramatisk og hele valgkomiteens innstilling ble enstemmig vedtatt. Berit Tevik fortsetter som leder av fagforeningen i i hvert fall to nye år. Gratulerer!

Hele innstillingen og samtlige årsmøtesaker kan du lese i denne saken her. Protokollen gjøres tilgjengelig når den er klar.

Årsmøtet bevilget til sammen 220 000 kroner til forskjellige formål:

• Fagforbundets barneby: 100 000
  • Stiftelsen Erlik: 20 000
  • Norsk Folkehjelp: 50 000
  • WWF - Plast i havet: 20 000
  • Dråpen i Havet: 30 000

Her kan du bli fast giver til barnebyen om du ønsker det.

Gratulerer til alle valgte og tusen takk til alle fremmøtte. En spesiell takk også til dirigent Lasse Kristiansen og sekretær Stine Helen Larsen.