Presentasjon av medlem Martin

I dag presenterer vi Martin Gaare fra Honningsvåg som er medlem av Fagforbundet Nordkapp.

01.12.2021 av Elin Severinsen
Sist oppdatert: 01.12.2021

Organiserte meg da jeg jobbet deltid som vikarlærer og pleieassistent for litt over fem år siden. Jeg valgte å organisere meg for å føle trygghet, bli opplyst om mine rettigheter, og å være med å bidra for det Fagforbundet kjemper for.

Jeg ble spurt av hovedtillitsvalgt om jeg var interessert i stille til verv som styremedlem i styret til Fagforbundet Nordkapp. Jeg representerer yrkesseksjon for kontor og administrasjon. Jeg ble valgt inn på årsmøte som ble holdt i høst. Årsmøtet har vært utsatt på grunn av pandemien, og ble derfor ikke holdt før seint i år.

Jeg er for tiden student ved siden av jobb. Jeg studerer bachelor i økonomi og ledelse på Nord Universitet. På grunn av pandemien og hektiske arbeidshverdager har studiet blitt noe utsatt. Jeg håper på å kunne ferdigstille bacheloren til våren.

Det er nå, nesten akkurat, et år siden jeg startet i jobben min i Nordkapp kommune. Jeg er stasjonert på servicekontoret og jobber både med post/arkiv, kundemottak og saksbehandling. I tillegg har mye av mitt fokus gått til koronarelaterte oppgaver, her blant annet koordinering av vaksinasjon, informasjonsformidling og rapportering. Nordkapp kommune har ikke hatt mange smittetilfeller tidligere i pandemien. Først nå i høst fikk vi merke en skikkelig smittebølge. Det var noen hektiske uker, men kjempegøy og interessante erfaringer man får av å jobbe så tett sammen med kriseledelsen.

På fritiden er jeg glad i trening og sosiale sammenkomster med venner og familie.