Intervju med medlem Bernt

I dag presenterer vi medlem Bernt Thomas Berntzen som bor i Alta.

30.11.2021
Sist oppdatert: 30.11.2021

Bernt er 45 år, kom til Alta i september 2000 fra Bergen. Han begynte utdannelsen sin som omsorgsarbeider. Begynte som lærling ved Sentrum barnehage 11 September 2000, han var da eneste mannlige lærling som omsorgsarbeider. Ble ansatt ved Komsa basen i 2008, å er der fortsatt. Stortrives med å være ansatt i Alta kommune og arbeidsplassen sin.

Bernt Thomas organiserte seg februar 2001. Føler en trygghet med å være organisert i Fagforbundet, og er fornøyd med forsikringene. Han har også fått igjennom 2 lønnskrav på grunn av å ha en fagforening i ryggen.
Fritiden til Bernt Thomas går mye til fotball. Han er også dommerutvikler i Finnmark fotballkrets. Følger opp dommere i Norge/Finnmark. Da mye av dette foregår i helgene, og kollektiv trafikken er sånn passelig her i nord, da blir tanken om miljø vanskelig å få gjennomført. Det av aktiviteter som er i fylket, bruker de privatbiler og samkjører så langt det går, ellers brukes fly.

Bernt Thomas fant sin livsledsager i Alta, som kom fra Nord Troms og de fikk ei flott datter etter hvert, fant hus nede på Aronnes der de har skapt ett godt hjem for alle 3.