Endelig tariffavtale!

I over ett år har de ansatte i Forskningsparken Montessoribarnehage ønsket seg en tariffavtale. Etter mange runder både blant personale og sammen med Fagforbundet og Utdanningsforbundet har de endelig fått på plass en tariffavtale. Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo gratulerer!

19.10.2021 av Anders Borg
Sist oppdatert: 19.10.2021

I starten av 2020 tok medlemmer i Forskningsparken Montessoribarnehage på Blindern tok kontaktmed ønske om tariffavtale. Etter det har det vært arrangert flere medlemsmøter i samarbeid med Utdanningsforbundet. Barnehagen har også diskutert dette mange ganger på sine egne personalmøter. For å være helt sikre på hva de gikk inn i ble det arrangert et møte i høst der også PBL deltok. Det var nok til at barnehagen valgte å melde seg inn i PBL og sikre en tariffavtale med bedre pensjonsvilkår og og trygge rammer for både ansatte og tillitsvalgte.

Vi takker arbeidsgiver, Utdanningsforbundet, PBL og ikke minst medlemmene våre i barnehagen for godt samarbeid.