Bli med på kurs hos Fagforbundet Oslo

Trenger du å sette deg inn i lover og avtaler som tillitsvalgt, eller trenger du en oppdatering? Fagforbundet Oslo har kurstilbud til tillitsvalgte og andre fagorganiserte.

05.10.2021 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 05.10.2021

- Vi ønsker at du skal få utvikle deg. Derfor jobber vi for å tilby kurs som dekker alle sidene ved rollen som tillitsvalgt. I tillegg til tillitsvalgtskolering og kurs i lov- og avtaleverk, har vi også kurs med fokus på kommunikasjon som f.eks. taleteknikk, skriving av innlegg i avisa og sosiale medier. Vår kursvirksomhet er alltid i utvikling, sier opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo Kjell Håkon Norås.

Fornøyde deltakere

Dorthea Bråten er hovedtillitsvalgt for Pleie og omsorg i bydel Stovner. Hun ønsker å bli flinkere til å få sagt det hun vil si i forsamlinger. Derfor deltok hun på vårt dagskurs i taleteknikk i september. Det synes hun var kjempebra.

- Jeg ble med, fordi jeg har lyst til å bli bedre til å tale til forsamlinger. Jeg blir fort nervøs og da kan jeg bli distre. Jeg føler at jeg bare babler i vei, forteller Dorthea Bråten, når vi spør om hvorfor hun ble med på kurset.

Bråten forteller videre at hun har fått gode tips, og lært forskjellige smarte taleteknikker på kurset. De håper hun å bruke ganske snart i jobben sin som hovedtillitsvalgt.

Til slutt anbefaler Dorthea Bråten kurset i taleteknikk til alle:

- Jeg mener at vi alle har en eller annen utfordring når vi skal snakke med folk. Vi greier ikke å finne helt ut hvordan vi skal ordlegge oss. Fagforbundet Oslos kurs i taleteknikk kan hjelpe deg til å bli bedre.

Vi tar kontakt

Som medlem får du informasjon om alle våre kurs på e-post. Du kan også finne kurs ved å sjekke kalenderen til Fagforbundet Oslo.

Vi kan tilby gode møtelokaler og digg mat. Slik blir kurset en behagelig opplevelse og et sted for den gode samtalen tillitsvalgte og fagorganiserte i mellom.

Gjennom hovedavtalen har du rett til permisjon med lønn når du skal på kurs. Hør med din tillitsvalgte hva som gjelder for din arbeidsplass.

Velkommen til kurs hos oss!