Frokostmøte med stortingskandidat Bjørnar Moxnes (Rødt)

Torsdag 12. august 08:30 til 08.30 inviterer Fagforbundet stortingskandidat Bjørnar Moxnes (Rødt) til frokostmøte på Facebook.

11.08.2021 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 11.08.2021

Spørrerunde i forbindelse med valget

Stortingsvalget er viktig for deg som arbeidstaker. Fagforbundet Oslo har invitert 1. kandidat til stortingsvalget og leder for Rødt Bjørnar Moxnes for å høre om hva han vil gjøre for medlemmene, hvis han kommer på Stortinget.

Han møter leder for Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo Siri Follerås og politisk sekretær i Fagforbundet Oslo Lasse Skurtveit.

Tema er arbeidslivspolitikk og ny rødgrønn regjering. Etter åtte år med Erna Solberg som statsminister er det mye som har gått i feil retning for arbeidsfolk. Arbeidsmiljøloven er blitt svekket. Forskjellene har økt i samfunnet og inngangsbilletten til boligmarkedet har blitt svært høy. Samtidig har ufattelig mye penger blitt brukt på skattekutt til de som har mest fra før. Det er også blitt lagt til rette for at velferdsprofitører skal få en større rolle i velferdstjenestene. Delkristida er et faktum og det er blitt enklere å ansette folk i midlertidige stillinger.

Hva vil Rødt gjøre for å forbedre arbeidsfolks kår, hvordan vil de få gjort det og ikke minst hvordan vil de finansiere endringene? Det er noen av  spørsmålene Siri Follerås, Lasse Skurtveit og Fagforbundet Oslo ønsker å belyse i forbindelse med Stortingsvalget.

Tid: Torsdag 12. august 08:30 - 09:30

Sted: Fagforbundet Oslos Facebookside