Invitasjon til 1. mai og program

29.04.2020
Sist oppdatert: 29.04.2020

Program Teknisk fagforening 1.mai
Kransnedleggelse og tale ved Leder Terje Strømsnes ved minnetavle Bislett stadion kl. 0900 på Foreningens facebook side.
etter seremonien tilslutter vi oss den virtuelle 1. mai feiringen til LO ( se program under)

Gå i tog på internett med LO i Oslo:

Vi nærmer oss vår viktigste dag og skal markere arbeidsfolks krav 1. mai på en kraftfull måte. Du inviteres til vårt 1. mai-tog på nettsiden https://1mai2020.no hvor du som enkeltperson kan delta. Fra 29. april ettermiddag eller kveld kan du stille opp i 1. mai-toget ved å velge en avatar / stedfortreder som representerer deg i toget og å velge en fagforening / organisasjon eller parole. Direkte lenke til 1. mai-toget for Oslo er https://oslo.1mai2020.no. I Oslo får vi synliggjort faglige krav og vist fram andre organisasjoners kampsaker samt vist solidaritet på vår internasjonale kamp- og solidaritetsdag. Du finner alle våre paroler og faner på «togsiden» hvor flere andre organisasjoner er tilmeldt toget. Informasjon om appeller og videoer finner du på vår 1. mai-side lo-oslo.no/1mai.

Program, videoklipp og direktesendinger:

LO i Oslo legger ut opptak av våre appellanter, kransenedleggelser etc. her: lo-oslo.no/1mai/video.

I tillegg til initiativet fra de lokale LO-organisasjonene og våre arrangementer samarbeider vi med LO sentralt og deltar i deres direktesending som går fra kl. 11:00 på https://www.lo.no/1mai. Norsk Folkehjelp med flere strømmer solidaritetskonsert Sound of Solidarity kl. 19:00 på https://www.facebook.com/events/206545680637091.

Allsangkveld torsdag 30. april fra kl. 18:30

Tradisjonen tro blir det allsangkveld 30. april. Se og syng sammen med oss fra torsdag kl. 18:30 på lo-oslo.no/allsang2020.

Send en oppfordring til kollegaer og venner om å delta 1. mai!

Hjelp oss å gjøre det virtuelle toget kjent og at det blir videoer av allsangkvelden, taler, appeller med mer. Bli med i toget: https://oslo.1mai2020.no (siden skal være klar til bruk i løpet av ettermiddagen eller kvelden). Se videoer og mer informasjon: lo-oslo.no/1mai. Vedlagt er bilde dere gjerne kan legge ut på Facebook med lenke til toget https://oslo.1mai2020.no.
.

Vi gleder oss til fredag! Sammen klarer vi også i krevende tider å markere våre saker, våre krav og vår ideologi, samt ivareta et sterkt behov for fellesskap som vil styrke oss framover!

Har dere spørsmål om noe av dette ring oss på telefon 46 82 23 61 eller 22 96 01 00 eller send e-post til post@lo-oslo.no.