Stolt medlem-150261

Vi tok en prat med Abdi Tahli

24.06.2020
Sist oppdatert: 24.06.2020

Fagforbundet har som mål å være stolt nær og synlig i Fagforbundsuka, men i år så bli det stolt og synlig da nær er utfordrende i disse pandmi tider.

Vi tok en prat med Abdi Tahli som har vørt ansatt i Renovasjon - og energigjnevinningsetaten i 10 år. Han har fagbrev i gjenvinningsfaget.

Vi stilt han noen spørsmål

1. hvorfor valgte du akkurat dette yrket?

Ønske om å gjøre en samfunnsnyttig jobb ved gjenvinning og gjenbruk av det bebyggerne ikke trenger.

2. Hva er beste og verste med jobben?

Beste med jobben er nye utfordringer og lærer mye av kundene og kolegane hver dag. Verste kan være utfordrende kunder som gjør at dagen blir ødelagt.

3. Hvordan er arbeidsmiløet?

Arbeidmiljøet er veldig bra

4. Hvorfor ble du medlem av Fagforbundet?

Ble medlem av Fagforbundet for å ivare ta mine lønns - og arbeidsvilkår og følsen av noe som er større enseg selv, sammen er vi sterke.

5. Hvordan er det å jobbe under krisen?

Både negativt og possitivt. Negativt er redslen for å bli smittet da vi er ikontakt med mye mennesker hver dag. Positivt er at Oslo kommune ved etaten har gjort tiltak for kunne beskytte ansatte og brukerne av tjenestene.

6. har du noe mer på hjerte

Ønsker at Fagforbundet er mer synlig og gi kurs og opplæring.