Ga over 80 000 kroner til barnebyen

(Foto: Ottesen, Steinar)

Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo ga over 80 000 kroner til barnebyen under sitt årsmøte. Bli med på laget du også!

10.02.2020
Sist oppdatert: 10.02.2020

Fagforbundet Oslo er den regionen som gir mest penger til Fagforbundets Barneby i Angola. Det er veldig bra. På en annen side er vi ikke på pallen når det kommer til antall bidragsytere. Det håper vi å gjøre noe med i 2020 og det er et av våre hovedmål.

Under årsmøte til Oslos største fagforening ble det gitt over 81 000 kroner til Fagforbundets SOS-barneby i Huambo. Det var en glad og stolt nyvalgt nestleder i etterkant.

- Å bidra til at barn i Huambo får en bedre hverdag og fremtid er en veldig viktig del av fagforeningas solidaritetsarbeid, og er en glede å støtte hvert eneste år. De siste årene har det blitt bevilget 30 000 kroner mer enn det opprinnelige forslaget. Dette er en veldig hyggelig tradisjon, som jeg håper fortsetter i mange år fremover. Det er viktig at vi omsetter våre verdier i praksis og ikke bare i ord, sier Anders Borg.

Bli bidragsyter

Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola gir barn og unge en trygg oppvekst og håp om en god framtid. For 100 kroner eller mer bidrar du til en bedre hverdag for mer enn 2000 barn og unge i Angola.

Barnebyen består av tolv familiehus for 120 barn, en barnehage for 100 barn og en skole for over 1750 elever. I tillegg får enslige mødre, storesøstre eller bestemødre i lokalsamfunnet hjelp til selvhjelp for å kunne ta vare på barna de har ansvar for. Dette programmet heter «lokalsamfunnsprogrammet» og forandrer liv.