Sommerbrev fra Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo

Vi har lagt et annerledes halvår bak oss, nå er sommeren kommet.

30.06.2020
Sist oppdatert: 30.06.2020

Vi har lagt første halvdel av 2020 bak oss og de fleste av oss skal nå ha en pause fra hverdagens rutiner.

Tiden vi har vært, og er inne i er spesiell. Vi har måttet tilpasse oss en verden med nye utfordringer, en endret arbeidshverdag og endrede rutiner i privatlivet.

Vi i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo har også måttet endre oss i takt med resten av Norge og verden. Der vi før har møtt dere som medlemmer, hatt de gode samtalene og gitt en klem, har vi nå møttes via telefonsamtaler og møter på nett.

Under denne krisen har vi også sett hvor viktig det er at vi står sammen. At vi har tillitsvalgte som passer på medlemmene i en krevende arbeidshverdag, at fellesskapet ivaretas og at vi fortsatt kjemper kampene for de få og for de mange. Ingen skal måtte kjempe kampene alene. Verdien av et samlet arbeidsliv har under denne krisen blitt tydeligere.

Det har vært og er imponerende å se på hvordan våre medlemmer har stått støtt i denne perioden. På tross av frykt for egen og næres helse har dere møtt på jobb. Dere har bidratt til at samfunnet fortsatt går framover. Dere har bidratt til at barn og unge, og de som jobber med barn og unge har kunnet føle på en trygghet og en normalitet i det unormale.

Vi skal ikke legge skjul på at perioden vi har gått igjennom har vært krevende. Urettferdighet, bekymring og usikkerhet i møte med det ukjente og i møte med noen arbeidsgiveres håndtering. I tillegg har vi opplevd medias dekning som skjev. Noen yrkesgrupper har fått mye fokus mens veldig mange andre har blitt glemt. Som fagforening har vi forsøkt å belyse dette, dessverre uten veldig stort gjennomslag.

{insert_ep_object class="right" style="float: right;" templateName="image_half" profileId="" imageId="74987" description1="" description2="" align="right" href="" type="imageTemplate"}

Det vi likevel sitter igjen med er stoltheten av å få lov til å representere Fagforbundet og ikke minst stoltheten over tillitsvalgte og medlemmer. Uten dere er vi ingenting.

Vi ser framover mot en lysere høst. Vi vet ikke hvordan hverdagen blir, men vi vet at vi skal møte den sammen.

Med dette vil vi ønske deg en god sommer.

Og som alltid, hodet kaldt og hjertet varmt.