#mittbidrag

Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo støtter Barnehageopprøret.

14.08.2020
Sist oppdatert: 14.08.2020

Nå er sommeren på hell og vi er klare for en høst med nye utfordringer.

Denne høsten har barnehageopprøret lansert en aksjon som heter #mittbidrag. Denne aksjonen har som mål å synliggjøre alt gratisarbeidet ansatte i barnehagesektoren utfører. For at vi skal få til dette må vi alle sammen dra i samme retning.

Jobber du overtid uten å få betalt for det? Bruker du av fritiden din for å planlegge hverdagen på jobb?

Om svaret på dette er ja vil vi i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo be deg om å være med på denne aksjonen. Vær med og synliggjør at bemanningen i barnehagen ikke er god nok gjennom hele dagen. Skriv overtid. Jobb når du får betalt. Støtt kollegaene dine og si ifra når lov og avtaleverk ikke følges.

Det må en endring til i barnehagesektoren. Og den endringen får vi bare til om vi gjør dette sammen.

Om du vil lese mer om denne aksjonen kan du gå inn her.

Samt fylle ut dette skjemaet om du ønsker å delta.

Les mer om vårt standpunkt i denne artikkelen fra barnehage.no.

Følg oss på Facebook for oppdateringer.

Det er sammen vi skaper endring. Oss i fellesskap.