Vervet 11 ganger mer enn målet i 2020

Klubben i Utdanningsetaten har vervet, vervet og vervet i hele 2020. Det har gitt resultater og Fagforbundet Oslo takker alle de tillitsvalgte for en formidabel innsats.

17.02.2021
Sist oppdatert: 17.02.2021

I september 2020 skrev vi om den fantastiske innsatsen til klubben i Utdanningsetaten som hadde vervet 6 ganger målet allerede i september.

Noen måneder senere tar vi kontakt med fagforeninga for å høre hvordan det gikk i hele 2020. Klubben har vervet utrolige 11 ganger mer enn målet og rosen lot ikke vente på seg. Fagforbundet Oslo tok en prat med nestlederen i Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo.

Hva tenker du om innsatsen til klubben?

- Det har vært en enorm innsats fra alle involverte. Fra plasstillitsvalgte til klubbstyret til leder Hanna Lajord-Stilén. Alle har gjort en veldig god jobb generelt. Vi har tatt noen grep i fagforeninga og bistått klubben så godt som mulig. De har tatt mange grep internt i styret. Det har ført til en bedre organisering som igjen har ført at vi har blitt mer synlige på skolene. Flere legger merke til Fagforbundet på skolene. Alle har jobbet knallhardt med informasjon til Plasstillitsvalgte (PTV) og sørge for at skolene er så godt rustet som mulig, sier Anders Borg.

- Det har også blitt lagt ned en enorm informasjonsjobb om koronarettigheter. Klubben har hatt mye informasjon om dette og vært godt oppdatert på smittesituasjonen. Det har vært en intern Facebook-gruppe for alle tillitsvalgte i klubben med nesten daglig oppdateringer. Digitale verktøy har blitt en relevant arena for mange, sier Borg.

{insert_ep_object class="" title=" Foto: Hanna Lajord-Stilén og Vanessa Riviere har gjort en fantastisk jobb." alt=" Foto: Hanna Lajord-Stilén og Vanessa Riviere har gjort en fantastisk jobb." vspace="" hspace="" width="350" imageId="75983" type="image"}

Foto: Hanna Lajord-Stilén og Vanessa Riviere har gjort en fantastisk jobb.

Hvor viktig er det for fremtiden til fagforeningen denne jobben klubben gjør?

- Det å være store og være en relevant aktør på skolene er viktig. Det er viktig at de ansatte blir sett og hørt uansett om man er lærer, sekretær eller skolevaktmester. For oss er det viktig å være mange slik at vi får innflytelse. Vi har fremdeles en jobb å gjøre for å heve lønningene til ansatte i Oslo kommune, sier Borg.

Har Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo, verveplanen klar for 2021?

- Ja. Det blir mer av det samme, men pandemien har gitt oss muligheter digitalt. Vi skal skolere plasstillitsvalgte og ha arbeidsplassbesøk igjen når det er mulig. Den digitale skoleringen skal utvikles og være et supplement til vanlig skolering. Og yrkesseksjonene skal mer inn i skoleringene. Vi tror at dette er viktig tiltak for å bli enda bedre.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="75283" description1="Medlemsmøte i klubben før pandemien. " description2="" href="" type="imageTemplate"}