Mellomoppgjør

Oslo kommune

Oslo kommune er en av landets største arbeidsgivere og egen tariffavtale. Alle som er ansatt av Oslo kommune, eller de kommunale foretakene som eies av Oslo kommune, er omfattet av denne tariffavtalen

Fagforbundet forhandler med Oslo kommune som en del av LO Kommune Oslo, og kom til et meklingsresultat over et døgn på overtid.

Samfunnsbedriftene

Spekter

Arbeidsgiverorganisasjonen Spekter har medlemsbedrifter på en rekke tariffområder, som sykehus, pleie og omsorg, oppvekst og barnevern, kollektivtrafikk og kultur. Den største overenskomsten (Område 10 - Spekter helse) omfatter Fagforbundets medlemmer i offentlige sykehus.

NHO

Næringslivets hovedorganisajson er den største interesseorganisasjonen for private bedrifter i Norge.

Fagforbundet har seks selvstendige avtaler innenfor LO/NHO-området. Det er tariffavtale for frisører, ambulanseavtalen, overenskomst for helse og omsorg, overenskomst for dyrepleiere og klinikkassistenter, overenskomst for barnehager og en avtale som omfatter blant annet kinoer, Norges Blindeforbund, asylmottak og barnevern.

VIRKE

Virke er den største arbeidsgiverorganisasjonen for handel og tjenester, og har medlemsbedrifter i bransjer som helse, omsorg, utdanning, kultur og frivillighet.

Finans Norge

Fagforbundet har medlemmer ansatt i blant annet DnB og NETS som er organisert i Fagforbundet finans og teknologi (tidligere Postkom).

Brannavtalen

PBL (Private Barnehagers Landsforbund)

PBL er en interesse- og arbeidsgiverorganisasjon for private barnehager. Over 1 900 private barnehager i Norge med rundt 32 000 ansatte er medlem i PBL.

FUS-barnehagene

Trygge barnehager bygger, eier og driver private barnehager over hele landet. Tariffavtalen gjelder for ansatte i barnehager som eies av Trygge Barnehager, men driftes av et eget selskap, FUS AS, som er opprettet til dette formålet.

Rettsubjektet Den Norske Kirke