Ny studentkontakt på OsloMet

Laura Busuttil studerer bibliotekar og informasjonsvitenskap på OsloMet og er studentkontakt for Studentforeninga Fagforbundet OsloMet (Foto: Laura Busuttil)

Laura Busuttil overtar etter Nora Kaarstad Kuijlen.

18.04.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 18.04.2024

Sammen er vi sterke. Studentforeninga Fagforbundet OsloMet har fått en ny studentkontakt. Laura Busuttil studerer bibliotekar og informasjonsvitenskap på OsloMet. Hun er politisk engasjert og brenner blant annet for studenter med autisme. Vi har stilt henne noen spørsmål om hva slags planer hun har for studentene.

Ønsker å være en positiv kraft

- Min visjon som studentkontakt er å være en aktiv og positiv kraft til et godt studentmiljø, med fokus på kunnskap. I tillegg føler jeg at det er en avgjørende oppgave å fremvise for mine medstudenter hvor viktig det er å være fagorganisert, både som student og senere i arbeidslivet, sier Laura Busuttil.

Planlegger prgram for sommer og høst

- Jeg har nylig overtatt posisjonen etter forrige studentkontakt Nora Kaarstad Kuijlen. Som kontakt for Studentforeninga Fagforbundet OsloMet har jeg ansvaret for å søke midler til ulike student arrangementer, planlegge og gjennomføre disse i løpet av semesteret. Samt å være en aktiv pådriver i studentmiljøet for å synliggjøre Studentforeninga Fagforbundet OsloMet, sier Busuttil.

- Mitt arbeid i disse dager handler mest om å sette meg inn i mange nye oppgaver, og å plukke opp en del løse tråder for å kunne presentere et best mulig program for studentene i den tid som gjenstår frem til sommeren. Og jeg gleder meg til å kunne bygge noe helt og eget i fra høsten 2024, fortsetter studentkontakten.

Foredrag om autisme og arbeidslivet

- Det første jeg gjør er å invitere til foredrag om autisme i arbeidslivet den 30. April, klokka 17.00 på OsloMet. Pilestredet 35, rom P1243. Olav Helland er erfaringskonsulent i Velferdsetaten i Oslo kommune. Han kommer for å snakke overgangen fra skole til arbeidsliv for autistiske og nevromangfoldige elever i Oslo. Autisme er en hjertesak for meg. Jeg er selv en høytfungerende autist. Jeg ønsker å hjelpe andre i samme situasjon, slik at de får den tilretteleggingen de eventuelt trenger som studenter og i arbeidslivet. Hele laget skal med, avslutter Laura Busuttil.