Invitasjon til Fagforbundet Nordland sin Brannkonferanse 21.-22.05.2024.

Til tillitsvalgte, hovedtillitsvalgt, verneombud og yrkesseksjonsledere i Fagforbundet, som har tilknytning til området brann/beredskap. Fagforbundet Nordland, ved yrkesseksjonen samferdsel og teknisk inviterer til Brannkonferanse med fokus på opplæring og kompetanseheving av tillitsvalget.

06.04.2024 av Guro Myklebust
Sist oppdatert: 06.04.2024

Invitasjon til Fagforbundet Nordland sin Brannkonferanse 21.-22.05.2024.
tilknytning til området brann/beredskap.

Fagforbundet Nordland, ved yrkesseksjonen samferdsel og teknisk invitere til
Brannkonferanse med fokus på opplæring og kompetanseheving av tillitsvalget.
Temaene som blir berørt på denne konferansen:
• Pensjon
• Dimensjoneringsforskriften(DIM),
• Lov og avtaleverk
• Særavtalen SFS 2404
• Stortingsmeldingen

Sted: Thon hotel Nordlys Bodø
Tid: 21.-22.05.2024
Oppstart: 21.mai. kl.12:00
- Lunsj kl.13:00
Middag kl.19:00
Oppstart: 22.mai: kl.09:00
Avslutning: kl.13:00 med Lunsj.
Det vil være mulig å følge denne konferansen digitalt.
De som deltar digitalt, vil ikke få mulighet til å delta i gruppeoppgavene, som er planlagt.
Teams lenke vil bli sendt ut 20.mai til de som deltar digitalt.

Påmeldingsfristen 15.04.2024
Påmeldingslinken finner du her:
Brann konferanse 2024 (provisoevent.no)

Reise og opphold:
Konferanseavgift/egenandel på kr. 1500,- pr. person (gjelder ikke de som deltar digitalt)
Fagforbundet Nordland vil ettersende faktura på egenanden til deltakerne i etterkant av konferansen.
Reiseutgifter dekkes ikke av Fagforbundet Nordland
Yrkesseksjonen samferdsel og teknisk, Fagforbundet Nordland dekker overnatting for tilreisende, og kost under konferansen.
Egenandel og reiseutgifter kan dere søke dekt av arbeidsgiver.
Husk å søk arbeidsgiver om permisjon med lønn.
Hvis du ikke får permisjon med lønn, kan det søkes om tap arbeidsfortjeneste gjennom AOF. Informasjon om dette får man på konferansen.

Underveis vil det være mulighet for å stille spørsmål, og det blir gruppeoppgaver som bygger på innledningene og debattene.
Gjennom disse dagene skal vi lære mye nytt, vi skal spille hverandre gode og sammen sitte med en bedre forståelse av disse endringene som har skjedd. Vi skal være tryggere i vår rolle som tillitsvalgt, verneombud og ansatte innen brann og redning, som tjener både arbeidsgiver og de andre medlemmene i bedriften.
Ta med klær etter vær, da det er mulighet for at det blir en liten utflukt underveis.

Styret Yrkesseksjonen Samferdsel og Teknisk Fagforbundet Nordland.