Bli med på kurs i yrkesseksjonsarbeid

Ta kurs med yrkesseksjonsgjengen. Fra venstre: Lensley Baya, Cathrin Snare, Lill M. Havstein, Trond Grande, Linda Amundsen, Habib Sharafaldin, Osama Khalil, Mette Hartander, Nerissa Stenersen, Solveig Håbetsås, Anne Sandborg, Fatmira Maksuti, Grethe Tangen. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Kurset holdes 27. februar.

15.02.2024 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 15.02.2024

Kurs i viktig arbeid. Yrkesseksjonene i fagforeningene, og i Fagforbundet Oslo, har som oppgave å påvirke politikk og utdanning innenfor yrkesområdene. Typisk arbeid er høringer og nettverksbygging. Det jobbes også med å skape gode yrkesfaglige tilbud til medlemmene og kurs.

Bli med på kurs

- Den 27. februar arrangerer yrkesseksjonene i Fagforbundet Oslo kurs i grunnleggende yrkesseksjonsarbeid. Målgruppen er ledere og medlemmer i yrkesseksjonsstyrene i fagforeningene i Fagforbundet Oslo, sier Roger Kristensen, leder for Yrkesseksjon Kontor og Administrasjon Oslo.

- Kursdeltakerne blir loset gjennom hva de kan gjøre i de lokale yrkesseksjonene, og hva som er ansvaret til yrkesseksjonene i fylkeskretsen. Det blir også gode eksempler på hva som fungerer. Ikke minst blir det en gylden anledning til å bli kjent med andre yrkesseksjonister i andre fagforeninger, avslutter Roger Kristensen.

Om kurset

Kurs i grunnleggende yrkesseksjonsarbeid holdes 27. februar fra 09.00 – 15.00 i Fagforbundet Oslos kurslokaler i Apotekergata 8. Frist for påmelding er 20. februar.

Fagansvarlige: Randi Færevik leder for Yrkesseksjon for Kirke, Kultur og Oppvekst Oslo, Lasse Beichmann leder for Yrkesseksjon Samferdsel og Teknisk Oslo, Cathrin Snare leder for Yrkesseksjon Helse og Sosial Oslo og Roger Kristensen, leder for Yrkesseksjon Kontor og Administrasjon Oslo.

Påmelding og informasjon om arrangementet.