Invitasjon til fagkveld med Bente Austbø

Psykologspesialist - Bente Austbø

Psykologspesialist - Bente Austbø (Foto: Bente Austbø)

Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst inviterer medlemmer til medlemsmøte den 04. mars. Alle medlemmer er invitert til Fargeriet for å høre Bente Austbø innlede om emosjonsfokusert ferdighetstrening.

08.02.2024 av Tove Solheim
Sist oppdatert: 08.02.2024

Bente Austbø jobber som privatpraktiserende psykolog ved institutt for psykologisk rådgivning (IPR).
Hun vil gå inn i tema om hvordan følelser påvirker oss og hvordan følelser påvirker samsill med andre mennesker, og gi oss verktøy i arbeidet med barn.
Austbø er spsialist i klinisk barne- og ungdomspsykologi og er utdannet Marte Meo-terapeut. Hun er sertifisert i De utrolige årene, Circel of Sercurity (P) og Emosjonsfokusert familieterapi og foreldreveiledning HUn har gjennomført 3-årig videreutdanning i Emosjonsfokusert terapi (EFT, voksen), samt som veileder for terapeuter i EFT og 1-årig videreutdanning i Emosjonsfokusert parterapi.
I tillegg jobber hun med undervisning og veiledning av fagpersoner.

Hun har også skrevet boken Emosjonsfokusert ferdighetstrening for foreldre , - en lærebok for terapeuter og veiledere. Hun er generelt veldig opptatt av følelser, hvordan de virker i oss, og hvordan følelser påvirker samspill mellom oss.
Austbø sier:  "Følelser er relasjonelle, skaper opplevelse av tilhørighet og hjelper oss å skape en mening. Men når følelsene blir vanskelige  å ha og forholde oss til, hvos de overvelder oss, eller vi ikke vet hva vi skal gjøre med dem, så kan de også skape distanse, gi oss opplevelse av å ikke mestre og skape meningsløshet.

Innledning passer godt for deg som jobber i skole, barnehage, bofelleskap og i andre tjenester med barn.
Alle medlemmer i yrkesseksjonene er invitert og kan melde seg på.

Påmelding innen 29. februar 2024, meld deg på her!

Dato: 04. mars 2024
Tid: 18.00 - 21.00