Valg av styremedlemmer

Bilde med jobb, kontor, team

Bilde med jobb, kontor, team (Foto: Pixabay)

Spennende tillitsverv skal velges i Fagforbundet Karmøy

27.10.2023
Sist oppdatert: 27.10.2023

Å være styremedlem i en fagforening er givende arbeid! Gjennom full opplæring vil vi lære deg hvordan et styre jobber, gi deg innsikt i sammenhengene i arbeidslivet og hvordan du kan være med å påvirke. Høres det interessant ut? Er du engasjert og opptatt av fagforeningens oppgaver? I så tilfelle kan DU være den personen vi søker. Som en del av styret er du Fagforbundets ansikt utad og har en viktig og ansvarsfull posisjon.

For perioden 2024-2026 er følgende tillitsverv på valg: nestleder, kasserer, fane 2 ansvarlig, pensjonisttillitsvalgt, seksjonsleder samferdsel og teknisk, seksjonsleder kirke, kultur og oppvekst. Tillitsverv seksjonsleder kontor og administrasjon er for perioden 2024-2025

Kort beskrivelse av vervene:

NESTLEDER
Er stedfortreder i leders fravær. Skal ha oversikt og kunnskap om arbeidet i foreningen slik at en kan overta som leder i leders fravær. Skal samarbeide med sekretær ang. informasjon og protokoller. Skal samarbeide med leder og tillitsvalgte samt samarbeide tett med leder om styrearbeid. (Honorar: 30 000,-)

KASSERER
Kasserer har det praktiske ansvar for foreningens økonomi i henhold til Fagforbundets vedtekter og andre skriv. Ansvar for utarbeidelse av budsjettforslag, legge fram regnskap for styret på styremøtene, og ved behov være behjelpelig i forhold til yrkesseksjonene og utvalgene når det gjelder spørsmål om økonomi, og å føre regnskap for dem. Holde seg orientert om sentrale regler, og om nødvendig bistå Fane 2 ansvarlig. (Honorar: 30 000,-)

FANE 2 ANSVARLIG
Er ansvarlig for foreningens medlemsregister. Oppfølging av medlemmer som ikke betaler kontingent/uten trekk fra arbeidsgiver. Oppfølging av at arbeidsgiver betaler inn trekk til Fagforbundet. Endring av adresser ved flytting og lignende. Årlig ajourføring av stillingskode, og arbeidssted. Følge opp sentrale regler. Sende rapport om medlemsutvikling til hvert styremøte. Ansvar for å kontakte de som melder seg ut sammen med nestleder. (Honorar: 20 000,-)

SEKSJONSLEDER SAMFERDSEL OG TEKNISK
SEKSJONSLEDER KIRKE, KULTUR OG OPPVEKST
SEKSJONSLEDER KONTOR OG ADMINISTRASJON (2024-2025)
Skal lede yrkesseksjonen og yrkesgrupper i henhold til fagforeningens målsettinger og i tråd med forbundets vedtekter. Skal samarbeide med tillitsvalgte etter avtaleverket i yrkesfaglige saker, bidra med yrkesfaglig argumentasjon og samarbeide med opplæringsansvarlig om opplæring for medlemmene i yrkesseksjonen og yrkesgruppene. (Honorar: 20 000,-)

PENSJONISTTILLITSVALGT
Skal legge forholdene til rette for at pensjonistene kan delta i fagforeningens arbeid. Arrangere sammenkomster for og sende informasjon til uføre og pensjonister. Samarbeide med ungdomsutvalget om forskjellige aktiviteter , kampanjer og arrangementer. Med styret om jubileumsmerker og utdeling av disse. (Honorar: 10 000,- )

Meld din interesse til valgkomitéen og si litt om din bakgrunn og hvorfor du ønsker å bli med. Har du forslag til noen som kan passe til noen av vervene, hører vi gjerne fra deg om det også. Ønsker du mer opplysninger om hva vervet innebærer kan du ringe valgkomitéens leder Thorsten Behrends på mobil: 954 10 404 for en prat. Innen 15.11.23 Valgkomitéen trenger også en ungdomsrepresentant.

Mvh. valgkomitéen: Thorsten Behrends (YST) Linda D. Høines (YKA) Solveig Thomsen (YHS) Monica A. Simonsen (YKKO) Odd Bjørn Kolbeinsen (P)