Fagforbundet Oslo har 50 000 medlemmer

Nosheen Khalid Mahmood er vernepleier på Lusetjern skole og medlem av Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo. (Foto: Martin Halsos / Fagforbundet)

Den 29. mai ble vi 50 000.

08.06.2023 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 09.06.2023

Sammen er vi sterke! Vernepleier Nosheen Khalid Mahmood er medlem nummer 50 000 i Fagforbundet Oslo. Hun jobber som vernepleier på Lusetjern skole og ble registret medlem den 29. mai i Fagforbundet Barn og Oppvekst. Hun ble vervet av sin egen mor, Shagufta Mahmood, som også er medlem og tillitsvalgt i Fagforbundet. Begge fikk blomster, ryggsegg og bærbar høytaler.

Vi har spurt Nosheen Khalid Mahmood om hvorfor hun ble med i Fagforbundet og hvorfor det er viktig å være organisert.

Sammen er vi sterke

- Jeg ble med i Fagforbundet, fordi jeg vet dere jobber for bedre lønn og arbeidsforhold for alle arbeidere. Jeg vet også at dere skaper gode resultater. Jeg vet at Fagforbundet skaper gode resultater. Dere er jo også de største. Og så har Fagforbundet gode forsikringer. Og hvis det skulle oppstå ugreie situasjoner, så er Fagforbundet et fint sted å få hjelp. Mamma er også medlem og familien har vært organisert i generasjoner.

- Det er viktig at folk organiserer seg. Jo flere medlemmer jo større er sjansen til å bli hørt. Sammen er vi sterke!

Viktig å få nye medlemmer

Nestleder og verveansvarlig Anna Elisabeth Uran er stor fornøyd.

- Det er svært gledelig og viktig å få nye medlemmer. Vi har lenge ventet på at vi skulle nå 50 000 medlemmer. Vi har flinke ververe i Fagforbundet Oslo, men det er en jobb som aldri slutter. Hittil i år har vi vervet nesten 1500 nye medlemmer. Men samtidig mister vi nesten like mange i jobb-bytter, overgang fra lærling og student til jobb eller naturlig avgang hos pensjonistene.

- Å ha mange medlemmer handler om makt. Vi får til bedre avtaler og vilkår jo flere vi er. Derfor lønner det seg å verve på arbeidsplassen.

- Det er enkleste å verve nye kolleger. Nå i sommermånedene er det mange som skifter beite. Jeg oppfordrer alle plasstillitsvalgte og medlemmer om å ta kontakt. Ta med kaffe og kjeks og ønsk dem velkommen med info om oss.