Har du tips til LO Sommerpatrulje 2023 i Nordland

LO Sommerpatrulje

LO sommer patrulje (Foto: LO)

LOs Sommerpatrulje skal ut på veien igjen for 39. året på rad! Her besøker de unge arbeidstakere i kanskje sin aller første jobb. LO jobber for et trygt og rettferdig arbeidsliv for alle. I år vil patruljen i Nordland foregå i uke 27, med kurs helga før.

01.06.2023 av Sissel-Anne Clausen
Sist oppdatert: 05.06.2023

Siden 1985 har LOs sommerpatrulje reist rundt i landet og besøkt ungdommer i sommerjobben sin. Hensikten med LOs sommerpatrulje er å informere ungdommer om pliktene og rettighetene i arbeidslivet, organisere flere ungdommer i et LO-forbund, og hjelpe ungdommer som har utfordringer i jobben sin.

I fjor ble det for tredje året på rad oppdaget en økning brudd på arbeidsmiljøloven. Mange unge har ikke fått informasjon om hvilke rettigheter og plikter de har i arbeidslivet. Da er det for mange utfordrende å vite hvilke vilkår de ikke skal akseptere. Derfor trenger vi at du blir med oss for å passe på at alt er som det skal være.

Har du tips til LO sin sommerpatrulje i Nordland  til bedrifter og arbeidsplasser du mener sommerpatruljen i Nordland bør besøke i år. Her er det mulig å tipse anonymt .

Lenke til tipsskjema: https://forms.office.com/e/9PGpiGjD0M

Adrian Traasdahl