Fagforbundet Vestland sin HMS-konferanse 2023

Mange spente som fulgte med

Mange spente som fulgte med (Foto: Ørjan Myrmel)

Fagforbundet Vestland sitt HMS-utvalg har denne uken gjennomført den årlige HMS konferansen som utvalget arrangerer.

05.05.2023 av Jeron Joseph
Sist oppdatert: 05.05.2023

I år ble det samlet nesten 60 deltakere på Flesland utenfor Bergen for en konferanse som var spesielt rettet mot verneombud, men også åpen for tillitsvalgte og ledere som ønsket å lære mer om temaene som ble diskutert på konferansen. Konferansens hovedfokus lå på verneombudets rolle og hverdag, samt mottak av varsler.

To erfarne forelesere ble invitert til å snakke om temaene på konferansen. Tidligere politioverbetjent Stig Slaatten delte sin kunnskap og erfaring om verneombudets rolle og ansvar, mens seniorkonsulent Nina Berg fra Arbeidsmiljøsenteret tok for seg temaet rundt mottak av varsel/varsling. Begge foreleserne ga deltakerne nyttig informasjon og perspektiver på temaene.

HMS-utvalget fikk også i år positive tilbakemeldinger fra deltakerne på konferansens tema og innhold. Det er viktig å ha samlingspunkter for verneombudene, og konferansen var en god mulighet for dem til å lære og utveksle erfaringer med kolleger fra andre bedrifter og bransjer.

Alt i alt var årets konferanse for verneombud, tillitsvalgte og ledere en suksess. Det er flott å se at så mange er opptatt av å lære mer om temaene som påvirker arbeidsmiljøet og sikkerheten på arbeidsplassen.

Deltagere hører på Nina Berg
Deltagere hører på Nina Berg (Foto: Ørjan Myrmel)