Årets byggdrifter 2023

Byggdrifter

Byggdrifter (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet skal kåre Årets byggdrifter 2023. Prisen deles ut på Byggdrifternes dag, mandag 4. september.

18.04.2023 av Sissel-Anne Clausen
Sist oppdatert: 18.04.2023

Informasjon om kåringen av Årets byggdrifter 2023.

Gjennom kåringen av Årets byggdrifter fremheves dyktige og gode representanter for byggdrifterfaget. Kåringen fremmer også yrkesstoltheten i yrkesgruppa. Prisen viser dessuten at Fagforbundet verdsetter våre byggdrifteres faglige kompetanse i et yrke som er i stadig utvikling med introduksjon av ny teknologi og økt fokus på bærekraft.

• Det er nå åpent for nominere kandidater og siste frist for innsending av forslag er 23. mai
  • Faggruppen for byggdrift og eiendomsforvaltning vil deretter gå gjennom forslagene sammen med rådgiver og lage en liste over 3 - 5 finalekandidater som vil bli referansesjekket, også opp mot fylkeskretsene
  • Yrkesseksjonslederne vil få tilsendt alle innkomne kandidater fra sitt fylke, og oppfordres til å hedre en fylkesvinner på Byggdrifternes dag – diplom til dette blir tilsendt. Husk også å oppfordre fagforeningene til å markere selve dagen!
  • Det nasjonale seksjonsstyret kårer vinneren i juni. Vinneren vil bli kommunisert til yrkesseksjonslederen i den aktuelle fylkeskretsen for å samkjøre utdeling
  • Prisen blir delt ut på Byggdrifternes dag mandag 4. september

Fylkeskretsene oppfordres til å nominere egne kandidater, slik at vi får inn så mange gode forslag som mulig.

Ta gjerne kontakt med undertegnede dersom dere har spørsmål angående kåringen.

Olav Strømmen

Rådgiver