Gode nyheter til lærlinger i Fagforbundet Askøy

Knust mobiltelefon

Har uhellet vært ute? (Foto: Pixabay)

Ungdomstillitsvalgt Simen Gumucio Larsen fikk årsmøte med seg, det er en god nyhet for deg som er lærlingmedlem i Fagforbundet Askøy.

13.02.2023 av Eirik Nepstad
Sist oppdatert: 13.02.2023

Etter forslag fra vår ungdomstillitsvalgte Simen G. Larsen vedtok årsmøtet i Fagforbundet Askøy at lærlingmedlemmer som trenger innboforsikring, skal få denne dekket av fagforeningen.

Ungdomstillitsvalgt Simen Gumucio Larsen er fornøyd med gjennomslaget på Årsmøte. (Foto: Jeron Joseph, Fagforbundet Vestland)

Mange lærlinger er unge i etableringsfasen, og kan derfor være sårbare både økonomisk og i arbeidslivet. Det er veldig viktig for Fagforbundet at lærlingene blir godt ivaretatt, og et slikt lite tiltak som dette håper vi kan bidra til at enda flere lærlinger ønsker å være en del av fellesskapet i Fagforbundet, og får oppleve den tryggheten det er å ha en tillitsvalgt som snakker sin sak på arbeidsplassen.

Det betyr at hvis du er lærlingmedlem med innboforsikring, kan du sende inn dokumentasjon på betalt medlemskap til post@fagforbundet-askoy.no sammen med navn, telefonnummer og fødselsnummer, så får du utgiftene dine refundert innen kort tid.

Vi minner om at dersom flere LO-medlemmer i samme husstand har innboforsikring, faller hele egenandelen bort ved skade. Dette gjelder enten de er lærlinger eller yrkesaktive, og uansett LO-forbund.

Fagforbundet Askøy oppfordrer alle til å spre det gode budskapet!