Informasjon fra valgkomiteen - Klubbmøte for ansatt i Tromsø kommune

TROMSØ

Kunne du tenke deg å ha et verv som Hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Tromsø eller som Hovedverneombud i Tromsø kommune for periode 2023/2024? Fagforeningen ønsker flere engasjerte medlemmer som vil påta seg verv.

21.11.2022 av Reinaldo Montalvao
Sist oppdatert: 21.11.2022

Hei Fagforeningskamerater

Kunne du tenke deg et verv i Fagforbundet Tromsø?

Valgkomiteen i Hovedklubben for ansatt i Tromsø kommune skal starte sitt arbeid for å utpeke to Hovedtillitsvalgte og et Hovedverneombud for periode 2023/2024.

Fagforeningen ønsker flere engasjerte medlemmer som vil påta seg verv.

13.desember 2022 skal Fagforbundet Tromsø avholde klubbmøte for ansatt i Tromsø Kommune.

Da skal det blant annet foretas en rekke valg til ulike verv i klubben Tromsø kommune. Om du er interessert selv, eller om du ønsker å spille inn forslag på noen andre kan du ta kontakt med valgkomiteen.

Husk at de du sender forslag på må være forespurt og ha svart ja før det sendes inn forslag.

På klubbmøte 2022 skal følgende verv velges:

2 Hovedtillitsvalgte - 100%

1 Hovedverneombud - 100%

Kriterier for å kunne stille til valg i verv som hovedtillitsvalgt:

Alle yrkesaktive medlemmer i Fagforbundet Tromsø ansatt hos Tromsø kommune kan søke på vervene.

De samme har også forslagsrett og stemmerett den dagen som klubben skal velge hovedtillitsvalgte.

De som foreslås må være forespurt og ha bekreftet at de er aktuelle kandidater.

Kandidater må ha stor evne til samarbeid, og det jobbes mye med lov og avtaleverk, så evne til å tilegne seg informasjon er også viktig.

Kriterier for å kunne stille til valg i verv som hovedverneombud:

Alle yrkesaktive medlemmer i Fagforbundet Tromsø som har et verv i fagforeningen (lokale tillitsvalgte eller verneombud) og er ansatt hos Tromsø kommune kan søke på verve.

Alle yrkesaktive medlemmer har også forslagsrett og stemmerett den dagen som klubben skal velge hovedverneombud.

De som foreslås må være forespurt og ha bekreftet at de er aktuelle kandidater.

Om du er interessert i et verv, vil spille inn forslag på andre eller om du lurer på noe knyttet til verv i klubben så kan du ta kontakt med valgkomiteen via epost innen 30.november 2022.

Epost: avd177.leder@fagforening.fagforbundet.no

Takk for at du er medlem i Fagforbundet

Reinaldo Montalvao

Leder, Fagforbundet Tromsø