To dager med kvinnehelse og arbeidsliv

Leder Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo.

Leder Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo. (Foto: Ihle Pedersen)

Kvinner på tvers inviterer til samling lørdag 22. til søndag 23. oktober. Der møtes kvinnebevegelsen og fagbevegelsen for å løfte kvinnepolitiske spørsmål.

29.09.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 13.10.2022

Stine Westrum, leder i Kvinner på tvers og leder for Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd, Oslo ser fram til et godt møte.

Viktige tema

- Nå er det meste på plass, og det blir mange viktige tema på samlinga.

- Kvinner på tvers er en møteplass for kvinnepolitikk av stor betyding. Når fagbevegelsen samarbeider med kvinnebevegelsen så løftes kvinnepolitiske spørsmål høyere på agendaen. Vi kommer fra forskjellige organisasjoner med forskjellig standpunkt på mange områder. Når vi samles på tvers opplever vi at mange får nye innspill som kan tas med tilbake.

- Vi har fokus på mange ulike saker: Yrkesskader, pensjon, vold mot kvinner, utfordringene med dobbeltarbeid, merarbeid i hjemmene på grunn av pandemien, samt annet arbeidsrelatert arbeid som 6-timersdagen

- Årets Kvinner på tvers handler om kvinne- og arbeidshelse. Det blir vi aldri ferdig med. I tillegg har vi et internasjonalt tema om ukrainske kvinner som er kommet til Norge. Det blir spennende.

- Er du kvinne, eller transkvinne, håper jeg å se deg helga 22. – 23. oktober i Ingeniørenes hus i Kronprinsens gate 17 i Oslo.

Kvinner på tvers-konferansen holdes 22. - 23. oktober i Ingeniørenes Hus Møtesenter, Oslo. (Foto: Stine Westrum)

Følg lenka for påmelding.