Spennende høst med landsmøte og landskonferanse

Siste innspurt på hytta før det blir en hektisk høst som leder av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst (Foto: Privat)

Jeg håper alle har hatt en fin sommer og er klar for et hektisk halvår. Akkurat nå legger jeg siste strøk med beis på hytta samtidig som jeg tenker på den spennende tiden vi går inn i. Om en drøy måned skal vi samles til landsmøte i Oslo og vedta ny politikk for de neste tre åra.

02.09.2022 av May-Britt Sundal, leder Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst
Sist oppdatert: 02.09.2022

På landsmøtet skal Fagforbundets prinsipp og handlingsprogram vedtas. Det er viktig at yrkesseksjonens hjertesaker kommer tydelig fram, slik at alle vet hva Fagforbundet mener om kirke– og gravferdsområdet, kulturfeltet og oppvekst.

For noen vil dette være første gangen på landsmøtet, for andre en i rekken eller kanskje den siste gangen. Uansett, forberedelser er viktig og alle kan og må bidra til et godt resultat.

Spennende høst

På landskonferansen i november skal vi være enda tydeligere, og lage hovedlinjer for neste periode. Hovedlinjene er utgangspunktet for det yrkesfaglige arbeidet på alle nivåer i organisasjonen. Vi må trekke i samme retning, og arbeide effektivt ut ifra den rollen vi har.

Mens vi forbereder oss til landsmøtet og landskonferansen er det stor aktivitet på våre politikkområder. Gjennomslag i regjeringa når årets førsteklassinger får 12 timers gratis opphold i SFO og arbeidet fram mot kirkemøtet og avgjørelser om kirkens arbeidsgiverorganisering fortsetter. Vi har også fått mer kunnskap om kommunal kultursektor gjennom forskningsprosjekter i samarbeid med Norsk kulturforum, Rom for kultur og Telemarksforskning.

Jeg ser fram til en spennende høst sammen med dere!

HØST

Når høsten kommer
og melankolien har satt seg
spiller djevelens orkester opp til dans.
En forrykende arie,
så vakker, så brutal
som om ingenting har skjedd
river stormen bort