Høyttaler til tre lykkelige vinnere

Thomas Skullerud og Maria Øverlien er vinnere av en høyttaler hver.

Thomas Skullerud og Maria Øverlien er vinnere av en høyttaler hver. (Foto: Thomas Skullerud / Maria Øverlien)

Nå er tiden for å verve. Det ble kåret tre vinnere den første uka i høstens vervekonkurranse.

01.09.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 02.09.2022

Vi har intervjuet to av dem og fått noen gode vervetips.

Trygghet og førstehjemslån

Maria Øverlien jobber for AKS på Haugenstua skole. Hun er medlem i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo. Hun har vervet tre medlemmer, og hun kan opplyse at det er flere i kjømda.

- Jeg setter stor pris på premien, men det viktigste for meg er å slå organiseringsgraden til lærerne. Fagforbundet er den dominerende fagforeningen her på AKS. Vi organiserer lærlinger, deltids-, heltids- og faste ansatte og vikarer. Vi er minst 33 stykker.

- Jeg har nettopp foretatt en liten verveaksjon i forbindelse med et fagforeningsmøte. Da fikk jeg vervet to. Dagen etter spurte jeg alle som kom inn i pauserommet om de var medlem. Det resultere i ett medlem til og jeg vet om flere kommende medlemmer som ennå ikke har fått meldt seg inn.

- Mitt beste vervetips er den støtten du får som organisert.  Videre får du en svært gunstig innboforsikring. Jeg har også god erfaring med førstehjemslån gjennom LO-favør.  I tillegg har vi en solidarisk kontingent basert på hvor mye du tjener. Og du får fradrag på skatten for medlemskapet.

Streikerett og heltid

Thomas Skullerud jobber i posten og er tillitsvalgt i Fagforbundet Posten og Omegn Oslo. Han har vervet tre stykker.

- Takk for premien. I forbindelse med forberedelser og møter til en eventuell streik i posten har jeg fått mulighet til å verve flere nye medlemmer blant de uorganiserte.

- Mitt beste tips er å fortelle at uten fagbevegelsen hadde vi ikke hatt streikerett, sykelønn eller ferielov. Jeg legger vekt på tryggheten du får som medlem i Fagforbundet. At vi jobber for hele og faste stillinger. Og at du får gode forsikringer gjennom medlemskapet.

Bli med på vervekonkurransen

Sammen er vi sterke! Fagforbundet Oslos vervekonkurranse går til og med fredag 30. september. Alle som verver blir med i trekningen.  Hver fredag trekker vi en høyttaler og når konkurranseperioden er over trekker vi et gavekort hos DFDS på 5000 kroner. Løp og verv!

Meld inn din kollega her