Gratis eksamensforberedende kurs for praksiskandidater i vaskerifaget.

barrierevaskeri renhold hygiene vaskeri sykehus tøy illustrasjon teknisk utstyr maskiner uniform helse helsevesenet Kan brukes i alle Fagforbundet sammenhenger fram til 2014 unntatt valgkamp Jelena Øverby 48228623 (Foto: Fagforbundet)

Norske Vaskeriers Kvalitetstilsyn (NVK) arrangerer gratis eksamensforberedende kurs for praksiskandidater i vaskerifaget. Kurset forbereder deltakeren til teorieksamen for praksiskandidater, som er første skritt på veien til å få fagbrev som vaskerioperatør. Frist for påmelding er 15.august 2022.

11.08.2022 av Sissel-Anne Clausen
Sist oppdatert: 11.08.2022

• Tilbudet rettes mot ansatte, permitterte og arbeidsledige.
  • Undervisning vil bli holdt på norsk og eksamen er på norsk. Det innebærer at praksiskandidatene må kunne forstå og formidle sin kompetanse på norsk.
  • Praksiskandidatene må ha minst 60 måneder allsidig praksis fra vaskeri før praktisk prøve. Det kan gis unntak ved særskilt behov, men i de tilfeller vil ikke praksiskandidatene tilfredsstille kravet til å gjennomføre praktisk prøve for å ta fagbrev.

Frist for påmelding er 15.august 2022.

Oppstart og gjennomføring

• Undervisningen starter 15.september 2022 og blir holdt digitalt på Teams hver torsdag i 2 timers økter. I tillegg holdes en samling over 2 dager i nærheten av Oslo/Gardermoen, til den delen av undervisningen som krever fysisk tilstedeværelse.
  • Praksiskandidatene vil motta informasjon på epost og læremateriell vil bli delt på Teams.
  • Undervisningen avsluttes uken før teorieksamen i månedsskiftet mai/juni 2023. Dato for teorieksamen er ikke fastsatt.
  • Pris: Det er ingen kursavgift.

Utgifter til reise og opphold i forbindelse med fysisk samling dekkes ikke.

Trykk her for ytterligere informasjon og lenke til NVK for kontaktinformasjon og påmelding.

Olav Strømmen

Rådgiver