Et rungende ja i uravstemninga

Tariff 2022

Tariff 2022 (Foto: Fagforbundet)

Medlemmene i Fagforbundet sa et rungende ja til den nye tariffavtalen i Oslo kommune. Hele 84,8 prosent av de som stemte stemte ja. Dermed settes et endelig punktum for tariffoppgjøret i Oslo kommune 2022.

21.06.2022 av Bjørn Lodve Wikstrøm
Sist oppdatert: 21.06.2022

- Vi tolker resultatet som at medlemmene er fornøyd med jobben vi har gjort i både forhandlinger og mekling. Medlemmene har lagt merke til at vi lyktes i å få hevet hele laget i dette lønnsoppgjøret. Ved å unngå lokale forhandlinger lyktes vi med å heve årslønna for alle med minst 18 800 kroner, eller med minst 3,71 prosent, sier Fagforbundet Oslos leder Roger Dehlin.

LO Kommune Oslo, som forhandler på vegne av medlemmene i Fagforbundet, FO, Creo og SL i Oslo kommune,  har tilskrevet kommunen om at forhandlingssammenslutningen godtar tariffavtalen.