Presentasjon av medlem Mette

Fagforbundsuka starter med presentasjon av medlem Mette Fiskebeck

19.06.2022 av Elin Severinsen
Sist oppdatert: 19.06.2022

Dette er Mette Samuelsen Fiskebeck som jobber som administrasjonssekretær ved Kirkenes sykehus, Finnmarkssykehuset HF.
Mette har vært ansatt på Kirkenes sykehus siden mars 2016. Hun har hele sitt voksne liv jobbet i privat næringsliv. Fra 2005 til 2015, med et opphold på 1 år, har hun vært daglig leder og medeier i Hotell Wessel i Kirkenes. Da Kirkenes i 2015 fikk over 5000 asylsøkere over Storskog besluttet ledelsen på hotellet å gjøre det om til transittmottak pga. den akutte mangelen på tilholdssted for de mange flyktningene som kom over grensen.

Da dette skjedde gikk jeg i tenkeboksen, dette var en unik mulighet til å se på om jeg skulle prøve meg i annen jobb. Jeg ble tipset om en 2-årig prosjektstilling på avdeling Rehabilitering på Kirkenes sykehus. Det fikk bære eller briste,- jeg søkte, og fikk stillingen. Fra da har det vært en bratt læringskurve for en som knapt hadde vært hos fastlegen tidligere!

Prosjektstillingen var bare på 50%, men jeg er vant til å jobbe mye så jeg jobbet sjeldent mindre enn 100%. Jeg er et ja-menneske, og med det har jeg gjennom årene på sykehuset vært innom både inntaksmøter, innkalling, skrivetjeneste, arkiv, brannvern, varebestillinger, skrankearbeid, møtebookinger, referatskriving og saksbehandling i Elements. Da prosjektstillingen var over søkte jeg på jobb i den nye merkantile tjenesten, hvor merkantil skulle samles under ett med tre underavdelinger. Jeg fikk jobb under Service og lederstøtte. Var heldig og fikk også være med på innflyttingen til nye Kirkenes sykehus i 2018.

Under pandemien har jeg vært en del at smittesporingsteamet, så det har vært mye ekstra jobb de siste årene.

I 2021 ble det opprettet en ny stilling på Kirkenes sykehus som administrasjonssekretær som er stillingen jeg nå har. Jeg sitter også som loggfører i Kriseledelsen.

Jeg trives kjempegodt i jobben, den er allsidig, du må ha god struktur og du vet aldri helt hva morgendagen bringer. Jeg et typisk A-menneske og er sjeldent på jobb senere enn 06:30.

I intervjuet ble det naturlig å spørre hvorfor Mette meldte seg inn i Fagforbundet, og svaret ble gitt;
- Grunnen til at jeg meldte meg inn i Fagforbundet var at jeg aldri tidligere hadde vært organisert og tenkte det kunne være greit å ha en støttespiller i ryggen nå som jeg er en ansatt og ikke sitter på andre siden av bordet som leder/eier.

Tusen takk for at du Mette stiller opp og gir oss innblikk i ditt arbeidsliv, både før og nå som ansatt i Finnmarkssykehuset HF 😊

Artikkelen er laget på bakgrunn av Mettes egne ord.

Elin Severinsen
Yrkesseksjonsleder