Et viktig og godt oppgjør for medlemmene i Sophies Minde Ortopedi AS

Ingrid Viken, Henrik Strømsjordet fra Sophies Minde Ortopedi AS og Lasse Kristiansen fra Fagforbundet Oslo (i midten) holder protokollen fra årets forhandlinger i hånda. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Forhandlingene ved Sophies Minde Ortopedi AS ble avsluttet med signering av protokoll 13. mai.

18.05.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 18.05.2022

- Med en ramme på 4,09% (årslønnsvekst på 4,25%) så ble det plass til både et generelt tillegg på minimum kr. 12 570,- for alle og et ekstra løft for de lavest lønnede, forteller Lasse Kristiansen, leder for forhandlingsutvalget og sekretær i Fagforbundet Oslo.

- I tillegg er minstelønnssatsene for ortopediteknikere hevet betydelig, forteller han.

- Fagforbundet konstaterer at vi gjennom gode forhandlinger med motparten, Vi har fått til et godt resultat og anbefaler alle medlemmene å stemme ja ved årets uravstemning, avslutter Lasse Kristiansen.

Andre punkter

• Det er avsatt kr. 159 939,- til individuelle lønnsjusteringer som endelig fastsettes etter drøftinger med de lokale tillitsvalgte.
  • Et viktig krav var innføringen av et minstelønnsystem. Selv om vi ikke fikk det på plass i år så har Sophies Minde Ortopedi AS kommet oss i møte. Partene er enige om å nedsette et partssammensatt utvalg som fram til mellomoppgjøret 2023 skal vurdere selskapets lønnspolitikk og lønnssystem hvor andre SPEKTER-virksomheter blir et viktig referansepunkt.