Bli med på Fase 2-skolering i mai og juni

Kjell-Håkon Norås, opplærlingsansvarlig i Fagforbundet Oslo.

Kjell-Håkon Norås, opplærlingsansvarlig i Fagforbundet Oslo. (Foto: Fagforbundet Oslo)

Bli med på Fase 2-skolering. Kurset går over ni dager i tre forskjellige deler.

28.04.2022 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 28.04.2022

- Fase 2 er den viktigste skoleringen for tillitsvalgte i Fagforbundet. Kurset går over ni dager og er for deg som er tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, og som har gjennomført Fase 1 i lokal forening. Hensikten med kurset er å gi tillitsvalgte en grunnleggende skolering for å ivareta medlemmenes interesser, sier Kjell-Håkon Norås, opplæringsansvarlig i Fagforbundet Oslo.

Tema på kurset

Kurset vil gå gjennom alt må vite som tillitsvalgt:

• Fagforbundets handlingsprogram og vedtekter.
  • Arbeiderbevegelsens historie og ideologi.
  • Verving, tillitsvalgtes rolle og funksjoner.
  • Drift av fagforening, fullmaktstruktur, møter, saksbehandling.
  • Innblikk i viktige verktøy for tillitsvalgte som Arbeidsmiljøloven, Ferieloven, overenskomster / tariffavtaler / hovedavtaler.

Om kurset

Kurset går over ni dager. Det er delt opp i tre samlinger som varer tre dager hver. Skoleringen går over en periode fra mai til og med juni. To av dem holdes i Fagforbundet Oslos lokaler i Apotekergata 8. Det siste holdet på et hotell på Østlandet. Sted vil bli opplyst seinere.

Del 1: 18. - 20. mai 2022, Apotekergata 8, 0180 Oslo.

Del 2: 1.- 3. juni 2022, Apotekergata 8, 0180 Oslo.

Del 3: 15.- 17. juni 2022, hotell på Østlandet.

Undervisningsmetoden er en blanding av innledninger på aktuelt tema, gruppearbeid og øvelser. Foreleserne har lang fartstid som tillitsvalgte.

Deltakerne må regne med arbeidsoppgaver mellom samlingene, og arbeid utover normal arbeidsdag på del 3 av kurset. Deltakerne må fullføre hele kurset.

Alle søkerne blir tilskrevet etter at søknadsfristen er utløpt, og deltakerne får tilsendt program og permisjonssøknad.

Frist for påmelding er 4. mai 2022.

Her søker du.