Takk for innsatsen kamerater

Etter 561 dager med nedstengninger og restriksjoner åpnet endelig Norge på lørdag. Tusen takk til alle dere som har stått i førstelinjen og som har bidratt til at det tross alt har gått bra med landet vårt i denne perioden.

27.09.2021 av Reinaldo Montalvao
Sist oppdatert: 27.09.2021

Da verden sto overfor en krise uten sidestykke, dukket det opp en inspirerende trend: store deler av samfunnet har sett viktigheten av arbeiderklassen og alle yrkesgruppene for å opprettholde velferdsstaten vi har bygd i Norge.

Vi trenger alle sammen - renholdere, bibliotekar, sekretær, helsefagarbeider, barnevernspedagog, assistent, driftspersonell, brannmenn, kontormedarbeider, sykepleier, bussjåfør, barne- og ungdomsarbeidere, ergoterapeut, ledere, konsulent, trikkeførere og kollektivansatte, sosionom, servicemedarbeider, miljøterapeut, fagarbeidere, barnehagelærer, fysioterapeut, vernepleier, dyrepleier,  vaktmester og tekniker, alle yrkesgrupper gjør en viktig jobb!

Vi vil alltid være takknemlige for alle som jobber på helse og omsorg, utdanning og oppvekst, samferdsel og teknikk, kontor og administrasjon, som var i spissen for denne pandemien.

Takk for de lange arbeidsdagene, de ekstra timene og de savnede familiemiddagene. Vi er takknemlige for det daglige innsats heltene har gjort for oss alle.

Vi takker for at dere har vært på jobb dag og natt, hver dag, for å redde liv, ta vare på barna våre, vaske og desinfisere institusjoner, transportere passasjerer, rydde og fikse veier, slukke branner, ta vare på vannet vi drikker, transportere og distribuere maten vi spiser og ikke minst å hjelpe hverandre.

Det er en ting jeg kan konkludere med etter denne pandemien: Så lenge arbeidsklassen finnes, vil det være håp.

Det har aldri vært så mye fokus på "bedre lønns- og arbeidsvilkårene" for alle disse yrkesgruppene.

Nå er det vår tur, det er på tide at politikere og arbeidsgivere anerkjenner arbeiderklassens innsats, fordi det er de som har holdt hjulene i gang! Det må være en selvfølge at de skal få en lønn å leve av, en rettferdig pensjon og trygge forhold på jobben.

Gjenåpning av samfunnet er resultatet av godt utført teamarbeid. Takk til alle som hjalp oss med å komme hit!

Fagforbundet er stolt av alle våre medlemmer og tillitsvalgte, takk for innsatsen.

Sammen er vi sterkere!