Fagforbundet Tromsø har fått en ny Fane

Fagforbundet Tromsø har fått ny fane som ble vist fram for medlemmene under fagforbundsuke.

22.06.2021 av Reinaldo Montalvao
Sist oppdatert: 22.06.2021

Det var fornøyde medlemmer som i går fikk presentert den nye fanen til fagforeningen.

Fagforeningen har endret navnet på organisasjon fra Fagforbundet Tromsø Kommune til FAGFORBUNDET TROMSØ. Styret har i august satt ned en arbeidsgruppe som skulle utarbeide et forslag til ny fagforeningsfane. Forslaget ble presentert på årsmøtet og ble vedtatt av medlemmene i Fagforeningen.

Fanene har et budskap. De må si noe om hvem som eier dem og hva de står for. Det er på den måten de bærer fram en identitet.

På fane vår har vi valgt slagordet «Sammen er vi sterke». Vår organisasjon har alltid bygget på den ene grunnleggende ideen om at arbeidstakere som står sammen i et fellesskap, står sterkere. Vårt historiske oppdrag har vært å forene arbeidstakere om felles interesser som lønnsmottakere. Solidaritet mellom yrkesgrupper og mellom fag.

Kunstneren bak fanen er Eivor Annie Haukland og Terje Nilsen.