KAH er nå LO Kommune Oslo

Forhandlingssammenslutningen Kommuneansattes Hovedsammenslutning (KAH) har endret navn til LO Kommune Oslo.

14.06.2021 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 14.06.2021

- Vi ønsker å tydeliggjøre LO-identiteten vår med denne navneendringen. Vårt tidligere navn var både ukjent for mange og framstod som uklart for offentligheten. Hensikten er rett og slett å vise at vi forhandler på vegne av alle LO-forbundene som organiserer ansatte i Oslo kommune, og på den måten bedre kommunikasjonen med medlemmer, tillitsvalgte og offentligheten, sier Per Egil Johansen som leder LO Kommune Oslo.

Størst med over 18 000 medlemmer

Sammenslutningen representerer mer enn 18 000 arbeidstakere i Oslo kommune, og består av LO-forbundene Fagforbundet, Fellesorganisasjonen, Creo og Skolenes Landsforbund. LO Kommune Oslo er den største forhandlingssammenslutningen i Oslo kommune.

Det er mulig å følge LO Kommune Oslo på Facebook: @lokommuneoslo og på hjemmesiden vår.