Fagforbundet Oslo fordømmer Israels bombing av Gaza og angrepene på Palestina

Fagforbundet Oslos regionstyre fordømmer Israels bombing av Gaza og angrepene på Palestina, og har vedtatt å bevilge 20 000 kr til Norsk Folkehjelps arbeid i Gaza.

20.05.2021 av Bjørn Lodve Wikstrøm
Sist oppdatert: 20.05.2021

Fagforbundet Oslo sjokkeres av de pågående angrepene mot palestinere på Gaza, i Sheik Jarrah, i Jerusalem og over hele det historiske Palestina. Bombingen må stoppe umiddelbart. Vi krever at norske myndigheter stiller Israel som okkupasjonsmakt til ansvar og innfører sanksjoner mot Israel nå!

Det blir ingen fred uten frihet!

Menneskene i Gaza er hardt rammet av de massive bombeangrepene, uten mulighet for å flykte. De trenger øyeblikkelig hjelp. Behovet for mat, vann og hygieneartikler er stort. Norsk Folkehjelp har derfor startet en innsamling til befolkningen i Gaza.

Fagforbundet Oslo bevilger kr. 20 000 til Norsk Folkehjelps innsamlingsaksjon til befolkningen i Gaza. Vi oppfordrer andre organisasjonsledd til det samme.