Fagforbundet Oslo fordømmer volden mot palestinerne

Fagforbundet Oslo fordømmer volden mot palestinere og mener at norske myndigheter må bidra til å unngå at dette eskalerer til full krig. En krig som rammer sivilbefolkningen hardt, spesielt på palestinsk side.

12.05.2021
Sist oppdatert: 06.04.2021

Fagforbundet har sammen med Norsk Folkehjelp hatt et mangeåring engasjement for et Palestina fritt for undertrykkelse og okkupasjon, og har jobbet lenge for å få norske myndigheter til å øke presset mot det internasjonale samfunnet for å få en løsning på konflikten. Et første skritt på veien vil være at norske myndigheter anerkjenner Palestina som selvstendig stat.

Fagforbundet Oslo har også hatt et mangeårig samarbeid med ulike aktører i Palestina og mange av våre tillitsvalgte har besøkt landet, og sett og følt på hvordan det er å leve under okkupasjon. Vi mener det nå haster å få på plass tiltak som vil deskalere konflikten og at man starter arbeidet med å ende okkupasjonen av Palestina.

Les mer: Fordøm volden mot palestinerne, og trekk Oljefondet ut av okkupasjonen (fagforbundet.no)