Bli kjent med

uten beskrivelse

uten beskrivelse (Foto: Fagbladet)

Fagforeningen ønsker at medlemmene skal vite hvem de valgte er og vil med jevne mellomrom presentere de som sitter i fagforeningstyret i første omgang.

19.09.2019
Sist oppdatert: 02.03.2022

Hilde Lende Aune er yrkesseksjonsleder for helse og sosial i fagforeningstyret og er utdannet hjelpepleier.

Hilde startet sitt engasjement i Fagforbundet som ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Kristiansand i 2010. Det ble fort verv i fylkeskrets og ungdomsutvalget i LO. Hun deltok i 2013 på sitt første landsmøte i Fagforbundet og oppfordret på talerstolen og gjøre prinsipp og handlingsprogrammet mindre omfattende.
Når hun flyttet til Askøy ble hun valgt som tillitsvalgt i Attendo Ravnanger på opplæringsvakten sin, og det gikk ikke lang tid før hun ble engasjert  fagforeningstyret.

Fra utgangen av juni startet Hilde som hovedtillitsvalgt for Fagforbundet Askøy.
Hildes hjertesak har siden 2009 vært heltid, hun er nok litt påvirket av sin mor som alltid har jobbet fulltid i samme yrke.

Funfact, Hilde har brukt sommerferien sin på å få likestillt homofile i Den Norske Kirke.