PROGRAM FOR ÅRSKONFERANSE PENSJON FOR ALLE 2020

21. september kl 10-14.30 Røde Kors konferansesenter i Oslo og streaming Oppdatering og skolering om pensjon på et språk alle forstår. Passer like godt for nybegynnere som for dem som har holdt på noen år.

16.09.2020
Sist oppdatert: 16.09.2020

10.00 Velkommen

Leder av Pensjon for alle, Åsne S. Refsdal, NTL Sentralforvaltningen, LO

10.10 Hva er egentlig AFP? Hvordan fikk vi det, hva har det blitt og hva har vi å kjempe for?
Eystein Garberg, Elektroarbeidernes Fagforening Trøndelag, EL og IT, LO
Jorunn Folkvord, Utdanningsforbundet Oslo, Unio

11.10 Pause

11.25 Hva er status for de ulike «pensjonskampene? Hvor står særaldersgrensene, AFP og pensjon fra første krone?
Ragnar Elgsaas, spesialrådgiver i LO

12.00 Lunsj

12.30 Evaluering av pensjonsreformen er en jobb for oss som rammes av endringene
Steinar Fuglevaag, Fagforbundets pensjonsekspert, er oppnevnt til regjeringas utvalg som skal evaluere pensjonsreformen. Han kommer på konferansen for å dele sine tanker om utvalgets arbeid, og for å ta med seg innspill.
Gudrun Høverstad, styremedlem i Pensjon for alle og tillitsvalgt i NTL NVE, skal lede Pensjon for alle sitt eget utvalg. Hun presenterer hvordan utvalget vil arbeide for å vise hvordan pensjonsreformen virker for vanlige folk i Norge. Det blir åpnet for innspill.

14.30 Slutt

PDF fil.