Uravstemning i KS

Viktig informasjon om frister, og protokoller

04.10.2020
Sist oppdatert: 04.10.2020

Denne uken ble uravstemningen på Hovedtariffavtalen i KS sendt ut på SMS til alle medlemmer som jobber i KS området, og i Karmøy betyr det de som jobber i Karmøy kommune.

Det vil bli sendt ut purring til de medlemmene som ikke har stemt etter en uke. Purringene blir sendt både på SMS og epost.

Fristen for å stemme for medlemmene er 15.10.2020 kl 2400.

På grunn av koronapandemien ble alle forhandlinger i 2020 utsatt til høsten. Som følge av en endret økonomisk situasjon i samfunnet og høy arbeidsledighet, ble de økonomiske rammene lavere enn forventet da landsstyret vedtok de prioriterte kravene i desember 2019. Forhandlingsresultatet er innenfor en ramme på 1,7%. Dette er den samme som i privat sektor (frontfaget), hvor det ble lagt føringer for å unngå tap av flere arbeidsplasser i industrien. Uansett det begrensete handlingsrommet i år, var det viktig for Fagforbundet å sikre at medlemmene fikk opprettholdt sin
kjøpekraft. På grunn av den spesielle situasjonen i år ble det begrensete muligheter for å prioritere enkeltgrupper, men viktig å sikre at alle som har stått skulder ved skulder i kommunene i en vanskelig tid blir likestilt. Dette er et solidaritetsoppgjør.

Har du lyst til å lese hele begrunnelsen då finner du den her:

Protokoll KS

Uravstemningsbrev

Har du ikke fått SMS, men jobber i Karmøy kommune og er medlem i Fagforbundet, så ta kontakt med oss, for da kan du være registrert med feil telefonnummer, eller du har feil arbeidsgiver. Ta kontakt med Ragnhild tlf 97094006, om du ikke har fått SMS.