Morgen i Bodø

Det er kaldt og tidlig da Stig Andreassen, Linda Monsen og Ann Merethe Larsos Kristensen stiller med frokost for de ansatte på Bodø Bydrift.

16.11.2011
Sist oppdatert: 27.01.2020

Det har allerede vært et jevnt sig av folk inn porten når de tillitsvalgte fra Fagforbundet dukker opp med matpakker og sekker litt over syv om morran.

Det har akkurat begynt å lysne og blåser surt, men det er åpenbart et populært tiltak, for folk kommer tytende ut fra skifterom og kontorer så snart frokostryktene begynner å gå.

Snart er det godt med blide og overraska ansatte og medlemmer. Flere tar seg tid til en prat før arbeidsdagen starter.

– Det blir kort, men det er en veldig viktig uformell kontakt, sier Ann Merethe.

Alle får matpakke, mens medlemmer får sekk i tillegg.

– Det er viktig å være her, sier Stig og Linda.

– Det har vært flere runder med diskusjon om privatisering av Bodø Bydrift, forteller de to.

– Vi mener kommunal drift er den riktige og mest effektive måten å drive denne tjenesten på. Men med det nye politiske styret i byen kan det vel hende diskusjonen kommer opp igjen, avslutter Ann Merethe lakonisk.

Aarsberetning_Fagforbundet_Bodo_avd131_2019_

Saksliste_arsmote_2020