Feirer tariffavtale for BPA-assistenter

Brukerstyrte personlige assistenter (BPA) har fått sin første nasjonale tariffavtale med en hovedorganisasjon i dag. Det er grunn til feiring. Fagforbundet forhandlet seg fram til en avtale med Virke.

08.11.2019
Sist oppdatert: 08.11.2019

Tillitsvalgte landet rundt vet at en tariffavtale er avgjørende for ordnede forhold i arbeidslivet. Dessverre kan ikke alle arbeidsplasser ta det for gitt. Vi i Fagforbundet gir oss imidlertid ikke før hele Arbeidslivs-Norge har skrevet under på en tariffavtale. Nå kan vi glede oss over at enda en gruppe har kommet inn i det gode selskap.

Anne Green Nilsen i Fagforbundets arbeidsutvalg og Virke ved forhandlingsleder Bård Westbye skrev i dag under avtalen som sikrer BPA-assistentene i privat sektor gode og forutsigbare arbeidsvilkår i hele landet.

Les mer her