Fagforbundet Bodø avd. 131 ønsker tilbakemeldinger på hva som er viktig for deg i hovedoppgjøret i 2022.

I 2022 har vi et hovedoppgjør, ved et hovedoppgjør blir tariffavtalene revidert.

06.01.2021
Sist oppdatert: 06.01.2021

De har som regel gyldighetstid over flere år, vår har gyldighet på to år. Alle tariffavtalens bestemmelser er oppe til forhandling ved hovedoppgjør. Lønn, arbeidstid, pensjon, velferdspermisjoner, overtidsbetaling, bestemmelser om arbeidstøy og annet kan endres.

Fagforbundet er opptatt av dine krav for tariffoppgjøret 2022. Det er medlemmenes krav som legger grunnlaget for våre krav.

Dine krav vil bli behandlet først av din lokale fagforening, deretter i Fagforbundet Nordland og til sist i

Fagforbundets landsstyremøte.

Kravene fra Fagforbundet vil deretter være med å avgjøre

retningen til både eget forbund og LO for øvrig. En samlet styrke er viktig for et godt resultat.

Link til undersøkelsen.

Takk for at du engasjerer deg!