Ikke streik hos Waxing Palace

Leder av Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo, Stine Westrum.

De ansatte vil få tariffavtale, men først skal det forhandles. – Dette er ett skritt i riktig retning og vi er på vei mot å regulere skjønnhetsbransjen, sier fagforeningsleder Stine Westrum.

06.02.2019
Sist oppdatert: 06.02.2019

Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo har det siste året jobbet med å organisere ansatte i skjønnhetsbransjen i Oslo. Det har blitt avdekket elendige arbeidsforhold, og for å bedre forholdene har fagforeningen krevd tariffavtale for de ansatte hos Waxing Palace (Jacob Aalls gate og Parkveien).

Nå blir det en tariffavtale etter at arbeidsgiver meldte seg inn i NHO, men først venter forhandlinger og vi vet ikke det endelig resultatet. Hovedavtalen er gjeldende etter innmeldingen i NHO.

På vei mot å regulere skjønnhetsbransjen

Stine Westrum som er leder av Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd Oslo jubler ikke, men sier at det er en liten seier.

– Dette innebærer at vi er på vei mot å regulere et tarifftomtområdet og det er en liten seier. Det er historisk at dette området blir regulert, men samtidig er vi også innbefattet med at det skal forhandles først.

– Vi har store forhåpninger til at det blir en god avtale. Det blir en tariffavtale, men vi vet ikke hvilken, sier Westrum videre som er klar til å kjempe videre.