Over 40 000 medlemmer!

Fra venstre: Susanna Landrø og Yvonne Holmeide.

Fagforbundet Oslo har nådd en milepæl. Det ble feiret med at vi besøkte et medlem og vi hadde med ryggsekk, blomster og selvsagt kake.

22.05.2019
Sist oppdatert: 22.05.2019

Tillitsvalgt for Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo, Yvonne Holmeide, tok stolt imot oss slik at feiringen kunne starte. Å ha rundet 40 000 medlemmer er historisk og vi ønsket å gi et nytt medlem et påskjønnelse. Susanna Landrø, var den utvalgte og ble veldig glad for vårt besøk.

Hva synes du om å bli satt pris på av din egen fagforening?

- Det var veldig stas å få kake, blomster, sekk og diverse fra dere. Jeg ble veldig overasket da jeg ble oppringt. Det er også veldig hyggelig at dere tok dere tid for å komme på arbeidsplassen min for å markere, sier en smilende Susanna Landrø.

Mer trygghet i arbeidslivet

Susanna er utdannet helsefagarbeider og jobber i 46% fast nattvakt på Majorstua bolig i bydel Frogner. I tillegg tar hun ekstravakter og jobber i privat sykehjem. Hun er utdannet i Trøndelag og flyttet til Oslo på grunn av kjærligheten.

Hvorfor valgte du å melde deg inn i Fagforbundet Susanna?

- Jeg meldte meg inn fordi jeg ønsker å være organisert. Jeg har vært tidligere medlem og ble også anbefalt å bli medlem i Fagforbundet. Det er også betryggende at dere er Norges største fagforening, sier Susanna Landrø.

Hvorfor bør man være fagorganisert?

- Det er viktig for meg å være medlem når det kommer til forhandling av lønn og arbeidsvilkår. Det å vite at man har dere i ryggen om det skulle oppstå noe, gjør det trygt å være medlem hos dere, sier Susanna videre.

Stolt av våre medlemmer

Fagforbundet Oslo har jobbet systematisk med å beholde og verve medlemmer i en årrekke. Det har gitt resultater.

- Hele Fagforbundet Oslo er veldig stolt av alle våre medlemmer. Det er en milepæl at vi har rundet 40 000 medlemmer. Nå skal vi jobbe videre for å nå 50 000 medlemmer, sier 2. nestleder i Fagforbundet Oslo, Anna Elisabeth Uran.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="71971" description1="" description2="" href="" type="imageTemplate"}